[Сайт учителя английского языка Симоновой Н.Е. ]
Главная » Файлы » Учебно-методические разработки уроков

Методическая разработка урока в 6 классе на тему "My favourite day"
14.01.2018, 13:36

Цель урока: обобщение изученного материала по теме «My favourite day».

Задачи урока:

Образовательные:

1). совершенствование навыков чтения; прогнозирование содержания текста; совершенствование навыков монологической речи ( рассказ о своем любимом дне недели);

2). активизация навыков употребления в речи новых лексических единиц;

3). формирование навыков создания проекта.

Воспитательные:

1). формирование коммуникативных навыков;

2). воспитание уважительного отношения друг к другу;

3) воспитание умения слушать товарища;

4). преодоление боязни ошибок и эмоционального барьера.

Развивающие:

1). развитие речевых способностей;

2). развитие умений высказывать свое мнение по теме;

3). развитие психологических функций, связанных с речевой деятельностью (память, внимание, мышление, способность логически  мыслить, умение анализировать);

4). развитие навыков сотрудничества со сверстниками.

Формируемые УУД:

предметные:

- формирование языковых, фонетических, орфографических, лексических навыков в рамках темы «Мой любимый день»

- совершенствование навыков говорения через практику  выражения главной идеи текста, ответов на вопросы, через схематическое изображение основной информации (spidergram)

- развитие навыков поискового чтения

- освоение способов логической временной связи внутри текста-повествования при помощи слов-связок

- формирование социокультурной осведомленности учащихся по теме урока

познавательные: - уметь извлекать необходимую информацию из прочитанного текста

- уметь осознанно и произвольно строить речевое высказывание в письменной и устной форме

регулятивные:

- формировать навыки целеполагания постановки учебной задачи и планирования учебной деятельности

- формировать навыки контроля и оценки своей работы

коммуникативные:

- развивать умение работать в паре, группе

- осознанно использовать речевые средства в соответствии с ситуацией общения

личностные:

- формирование готовности к саморазвитию; умение анализировать свою работу в группе

здоровьесберегающие:

- создание благоприятной психологической атмосферы на уроке, проведение физкультминутки.

Тип урока: урок комплексного применения знаний и умений.

Оснащение урока: УМК: J.Vaulina, V. Evans Spotlight 6 класс, учебник,  наглядный материал, раздаточный материал, мультимедийные средства.

Физкультминутка: Warm up songs for kids.

Ход урок.

I.Организационный момент.

Teacher: - Good morning, boys and girls. Sit down, please. I am very glad to see you again. How are you? OK. Today we have an unusual day. There are a lot of guests at our lesson. I’d like you to stand up and greet them.

Class: - Good morning, dear teachers!

Teacher: - OK. Sit down, please. Let’s start our lesson. Look at the blackboard and answer the questions.

- What date is it today?

Pupil 1: -  …

- What is the day today?

Pupil 2: -  …

- Who is absent?

Pupil 3: -

Teacher: - All right. Do you know what we are going to speak about?

Look at the screen. Read the poem and guess what the topic of our lesson is.

Pupil 1: - Today is my favourite day

A day to sing and dance and play

A day to laugh and jump and run

A day for having loads of fun.

Teacher: - What is it about?

Class:

Teacher: - What is the aim of our lesson?

To speak about daily activities should we revise special words?

Class: -

Teacher: - Will you try to speak about your typical day and how to spend a good day?

Class: -

Teacher: - Will you try to do a project on the topic “My favourite day”?

Class: -

Teacher: - So these are the tasks we are going to solve during the lesson.

II. Речевая зарядка.

Teacher: - Are you ready to start? Look at the screen and pronounce the following words in chorus after me. 

Teacher: -

Class: -

Teacher: - No doubt, we have a lot of activities during the day. What do you usually do in the morning?

Pupil1: - (краткое высказывание учащегося о том, что он делает утром)

Teacher: - …         

Class: -

Teacher: - Can you tell me what you do in the afternoon?

Pupil 2: -

Teacher: - …       

Class: -

Teacher: - What do you usually do in the evening?

Pupil 3: -

III. Закрепление новых лексических единиц.

Teacher: - Now let’s speak about your favourite day. What is a favouryte day like for you? Is it the best day in your life?

Pupil 1: - Yes, it is.

Pupil 2: - It is the best day in my life.

Teacher: - Look at the blackboard and complete the spidergram. Here  on the desk there are some cards of the activities people do in the morning, in the afternoon and in the evening. Choose the appropriate card and stick it on the blackboard.

(Ученики прикрепляют карточки на доску).

IV. Активизация навыков говорения.

Teacher: - Which is a favourite day for you?

Pupil 1: - It’s Saturday.

Pupil 2: - It’s Sunday.

Teacher: - Why do you like it? Look at the screen and complete the sentences.

Pupil 1: - My favourite day is, when I …

Pupil 2: -

Pupil 3: - …

V. Совершенствование навыков поискового чтения.

Teacher: - Let’s compare your favourite day and Ann’s perfect day. Open your textbooks at page 40 exercise 2.Read the text to find out which Ann’s perfect day is.

Teacher: - Now answer my questions.

1). Which is Ann’s perfect day?

Pupil 1: -

2). What does she do in the morning?

Pupil 2: -

3). What does she do in the afternoon?

Pupil 3: -

4). What does she do in the evening?

Pupil 4: -

Teacher: - Now look at the screen and put the sentences in the correct order. 

1. At 6 o’clock we cook dinner.

2. Then we go camping.

3. In the afternoon we play football and go climbing.

4. I set off with my best friend for the Scout Club.

5. My perfect day starts at 9 am.

6. When we finish dinner, we go to sleep.

VI. Физкультминутка.

Teacher: - Now I see you are tired. Let’s have a rest and sing a song.

VII. Введение нового грамматического материала. Первичное усвоение новых знаний.

Teacher: - You see Ann’s story is logical because it has linkers.

While narrating an event we use appropriate linkers to show the order events happen. This makes your narration more organized.

Look at the screen and pronounce in chorus after me.

Teacher:

- then

- after that

- before

- and

- later

Class: -

Teacher: - Now the assignment is the following. Link the sentences.

1. Kate gets up at 9 o’clock. She washes her face. She has breakfast.

Kate gets up at 9 o’clock. Then she washes her face and has breakfast.

VIII. Выполнение проекта.

Teacher: - Now it’s high time to do a project.

You have got green envelopes on your desks. There are some scraps inside them. Take them out of the envelopes. Put the sentences in the correct order to make up a story about your favourite day. Stick them on your answer sheet. Work in pairs.

(Учащиеся выполняют задание).

IX. Защита проектов.

Учащиеся рассказывают о своем любимом дне.

X. Подведение итогов.

Teacher: - For the next lesson write a short story for the school magazine about your favourite day of the week.

Объяснение домашнего задания. 

Оценивание деятельности учащихся.

XI. Рефлексия.

Категория: Учебно-методические разработки уроков | Добавил: simonoff-alex
Просмотров: 1168 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar